HTML

A világ az én szemüvegemen keresztül

Régóta szerettem volna blogot írni már! Régebben sokat írtam naplót, de újabban egyszerűen nincs rá időm! Gép előtt elég sokat vagyok, így logikusabbnak tűnt egy internetes napló létrehozása! Szeretném veletek megosztanii a gondolataimat, érzéseimet és amit a világról, azon belül a saját életemről, munkámról gondolok.

Friss topikok

Linkblog

CSI:NY season 6

2010.04.16. 10:13 pats_fan

Így lassan egy év után éppen ideje volt már, hogy új posztot tegyek ki a blogomra. És még az sem jó kifogás, hogy nincs időm. Mert általában, ha itthon vagyok, akkor egész nap a gép előtt ülök. Szóval megyek is a sarokba és szórom a hamut a fejemre. :D

Pár nappal ezelőtt elkezdtem írni egy új posztot a blogra. De annyira részletesen belementem a részbe, hogy inkább kitöröltem. Amúgyis tegnap néztem meg az új részt a CSI:NY-ból és annyira jó volt, hogy muszáj írnom róla.

Eddig a hatodik évad nálam kenterbe veri az összes eddigi évadot. Akciódúsabb, pörgősebb, emberibb, mint az eddigi évadok. Persze nálam az ötödik is nagy favorit volt. De tudnék mindegyik évadból mondani két-három részt, amit nagyon szeretek. Az ötödik évadban négy ilyen rész is volt. A 9., a 17., a 19., és a 23. A kilencedik részben vallja be Lindsay Danny-nek, hogy terhes. Ha ezt a részt hússzor nem láttam, akkor egyszer sem. A tizenhetedik részben házasodnak össze. A 19.-ben tudja meg Danny, hogy lánya lesz és a 23.-ban születik meg Lucy.

Na, de nem is a kedvenc D&L részeimről akartam írni. Hanem a múlt heti meg a szerdai CSI:NY-ról. Most valószínűleg többen a szívükhöz kapnak, hogy ez a csaj nem normális, hogy csak erről tud beszélni. Jelentem, tudok másról is csak nem akarok. :D

A múlt szerdai rész lényegét röviden összefoglalom. Adott egy nő, Marina Garito, akinek az ikertestvére eltűnt, amikor 8 évesek voltak. 12 évvel később elmegy a rendőrségre, hogy bejelentse. Stella segít neki és ezután három éven keresztül minden hétfő este, pontban 8 órakor felhívta, hogy van-e valami fejlemény az ügyben. De Stella sosem tudta bíztatni semmi pozitívummal. Aztán a lányt beviszik a sürgősségire, haslövéssel. Az életét már nem tudják megmenteni. Sid azt mondja, hogy a lány öngyilkos lett. Erre Stella kiakad, hogy nem, az nem lehet. Nem volt semmi oka rá, hogy az legyen.

Eltökélt, hogy a lányt megölték és meg fogja találni a gyilkosát. Lelövöm a poént, ha azt mondom, hogy tényleg megölték a lányt és megtalálják a gyilkosát? :D Valószínűleg igen, úgyhogy bocsi attól, aki még nem látta a részt.

Lényeg a lényeg, hogy kiderül, hogy a gyerekek anyja újra férjhez ment. A férfi nagyon szerette a nőt, de a gyerekek inkább útban voltak. A férfi egyszer veszekedett a kisfiúval, aki olyan szerencsétlenül esett le a székről, hogy meghalt. Marina agya az átélt trauma hatására gyakorlatilag kitörölte ezt az emléket. A történet során szép lassan kiderül, hogy a lány rájött, hogy a mostohaapja ölte meg Luke-ot, de beletörődött. Ahogyan abba is, hogy elveszítette a bátyját és sosem fogja őt visszakapni. A férfi pedig rájön, hogy a lány tudja, hogy mi történt.

Igen, a mostohaapa a gyilkos. Ő vette el mindkét gyerek életét. Pedig a lány nem akart ebből már ügyet csinálni. Belefáradt. El akart költözni, hogy új életet kezdjen. A legjobban azokat a részeket szeretem, amikor a kihallgatásnál az elkövető rájön, hogy nincs menekvés. Az arca elkomorul, ahogy leesik neki a tantusz, hogy ennyi volt, vége, nincs tovább. Rábizonyították akármit is követett el.

És akkor a tegnapi részről. Most egymás két egy-egy karakter köré épülő rész volt, de azért a többiek is benne voltak. Jó látni a csapatot, ahogy együtt működnek.

Hawkes egy börtönbe megy, hogy végignézze egy halálraítélt kivégzését. Nem igazán érti az egészet, mert nem ő dolgozott a férfi ügyén, nem is cseng ismerősen a neve. Aztán amikor a férfit elvezetik, visszafordul és közli Dokival: "I'm the man who killed your sister.". Vagyis én vagyok az a férfi, aki megölte a nővéredet. Kicsit felmegy az agyvíze, ami azért bőven érthető. A kivégzésnél az egyik őr rosszul lesz és meghal, így a kivégzés elmarad. Eközben az egyik őr bemegy az irányítóterembe. (nem ott dolgozó őr, beépített ember) Addig hadonászik a fegyverrel, amíg megöli a tényleges őrt és a kapcsolótáblába úgy ereszt egy golyót, hogy az összes cellaajtó kinyílik. Kitör a börtönlázadás, azzal a céllal, hogy Shane Casey szökését segítse elő.

Reggie (aki megölte Hawkes nővérét) segít Dokinak, hogy lehetőleg élve jusson ki ebből az egész káoszból. Az első mozdulata az, hogy zsebre teszi a jelvényét. Zsarunak lenni ebben a helyzetben nem éppen nyerő dolog. Reggie kerít neki egy elítélt egyenruhát, hogy be tudjon olvadni. Közben folyamatosan tartja a kapcsolatot a többiekkel kintről.

Kiderül, hogy Danny jelvénye, ami ha jól rémlik a 13. részben tűnt el, Casey-nél van. Ő lopta el a nagyapja dögcéduláját is, amit megtaláltak egy ócskásnál. Azon rajta volt az ujjlenyomata.

Közben a többiek segítségével megtalálják Shane Casey celláját. Csakhogy ő is rájuk talál és bezárja őket. De végül kijutnak. Reggie Casey után ered, aki addigra már NYPD egyenruhában feszít. Dulakodnak, ezernyi helyi rendőr előtt. Akik nyilvánvalóan nem tudhatják, hogy Casey egy elmebeteg sorozatgyilkos. Végül csoró Reggie-t lelövik, esküszöm sajnáltam a pasit. Hawkes is kijut utánuk. Kiabálja a rendőröknek, hogy Shane Casey sorozatgyilkos és ne hagyják meglógni. De ehelyett szépen elvezetik, mintha valód rendőr lenne. Kiráz a hideg, attól az embertől. Nem bírom felfogni, hogy hogy lehet valaki ennyire gonosz.

A rész úgy ér véget, hogy Doki régi képeket nézeget a nővéréről. Majd kimegy hozzá a temetőbe és elmondja neki, hogy mi történt vele, amióta megszakadt kettejük között a kapcsolat. Jó, tudom, érzelgős vagyok, de elmorzsoltam egy-két könnycseppet. Maya-ról egyébként annyi derül ki, hogy egészségügyi sulit végzett, aztán drogfüggő lett, elköltözött egy másik városba és teljesen elveszítették egymással a kapcsolatot. Igazán szomorú, hogy így ért véget ez a helyzet kettejük között. (Átérzem a helyzetet, mivel van egy húgom, akit nagyon, nagyon, nagyon de nagyon szeretek.)

Egy szó, mint száz, nagyon jó volt mindkét rész és már alig várom a folytatást. Bár úgy tűnik, hogy jövő héten nem lesz friss rész. Nem tudom, miért.

Közben olvastam egy spoiler-t is. Az utolsó rész cliffhanger-rel fog véget érni. Nem ez a spoiler, már a negyedik évad vége óta így megy ez. Casey vissza fog térni, állítom Danny után megy, csak azt nem értem miért. Már anno mikor először felbukkant a sorozatban, akkor is vele szívózott. Szóval a lényeg, hogy Danny és Lindsay vakáción vannak, erre felbukkan ez az elmebeteg és valami olyasmi fog történni, ami mindkettejük életét veszélyezteti. Ezek direkt csinálják ezt velem. Én nem fogok kibírni egy nyarat úgy, hogy nem tudom, hogy mi lesz velük. De felcsigázni legalább felcsigáztak vele. Még hat rész van hátra, úgyhogy nagyon kíváncsi vagyok.

 

 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://patsfan.blog.hu/api/trackback/id/tr761925784

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

paha · http://paha.blogspot.com/ 2010.04.16. 11:17:48

Bár a sorozatot nem követem, eszembe jutott, hogy én is milyen rég "blogoltam" már. Pedig lenne mit írni. ;-)

pats_fan 2010.04.16. 18:30:10

@paha: Na, látod, meghoztam hozzá a kedved. :D Már ezért megérte.
süti beállítások módosítása